Miksi jokaisella yrityksellä tulee olla blogi?

Miksi jokaisella yrityksellä tulee olla blogi?

Viimeisen vuosikymmenen aikana blogien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.

Tässä ajassa blogit ovat muokanneet mediakenttää perusteellisesti, ja niistä on tullut haastaja perinteiselle printtimedialle. Blogeilla on monta käyttötarkoitusta – niistä inspiroidutaan, etsitään tietoa ja niiden kautta tehdään menestyksekästä bisnestä.

Blogit ovat loistava keino saada oma ääni kuuluviin ja toimia kontaktina ihmisiin. Ihmisiin, jotka ovat yritykselle aina potentiaalisia, uusia asiakkaita.

Blogi ei myoskään ole välttämättä kallis markkinointikeino verrattuna esimerkiksi printtimediaan tai muihin mainoskampanjoihin.

Olen listannut alle viisi syytä, miksi jokaisen yrityksen tulisi aloittaa blogi jo tänään!

1. Blogi tuo yrityksellesi lisää asiakkaita

Tärkein kohta heti ensimmäiseksi: blogilla on huikea potentiaali tuoda yritykselle lisää asiakkaita.

Säännollisesti päivitetty blogi mielenkiintoisine, aiheeseen liittyvine artikkeleineen luo sitoutuneen lukijakunnan ja tuo liikennettä.

On tärkeää, että blogi pysyy aiheessa. Seuraajiasi ja asiakkaitasi kiinnostavat suurella todennäköisyydellä yrityksen toimialaan liittyvat jutut. Aiheen rajaus on tarkeää, sillä mitä pienemmäksi aihe on rajattu, sitä sitoutuneempia seuraajat ovat. Sitoutuneemmalle seuraajalle on helpompi myydä.

2. Blogi antaa kasvot yritykselle

Blogilla on rajattomat mahdollisuudet vahvistaa yrityksen brändiä ja tuoda ajatusmaailmaa julki. Se antaa kasvot yritykselle, jonka brändi saattaisi jäädä muuten vaikeasti hahmotettavaksi.

Blogi on oiva kanava julkaista omaan alaan liittyvaa asiantuntijatietoa, yritysuutisia, työntekijoiden kuulumisia, tuoda omaa osaamista esille ja kertoa, missä mennään. Blogitekstiin saa ja pitää laittaa likoon vähän myös persoonaa – tämä on helppo keino tehdä yrityksestä helpommin samaistuttavampi ja lähestyttävämpi.

3. Blogitekstit luovat sisältöä yrityksen sosiaalisen median kanaviin

Blogiartikkeleiden jako yrityksen sosiaalisen median kanavissa tuo asiantuntevaa sisältöä Facebookiin, Twitteriin ja Instagramiin. Omien blogitekstien jakaminen toimii mainiona keskustelunavauksena someseuraajien kanssa, ja luo hyvän lahtokohdan vuorovaikutukselle asiakkaiden kanssa.

Omien juttujen jako somekanavissa on hyödyllistä myös liikenteen kannalta, sillä se tuo liikennettä yrityksen omalle sivustolle eikä ohjaa sieltä pois. Muiden juttujen jako on myös luonnollisesti sallittua, sopivassa suhteessa omien blogitekstien kanssa.

4. Blogitekstit ovat loistava paikka hyödyntää hakukoneoptimointia

Blogitekstit tarjoavat loistavan tilaisuuden hyödyntää hakukoneoptimointia, ja täten tuoda lisää liikennettä yrityksesi sivuille.

Kun kirjoitat oman alaasi liittyvista uutisista ja ilmioistä, on todennäköista että kohderyhmääsi kuuluvat asiakkaat loytavat sinut helpommin Googlesta. Hakukoneoptimoinnin perusteet on hyvä olla hallussa, ja jo perusteilla pääsee hyvin alkuun.

Lue asiantuntija-artikkelini 5 helppoa vinkkiä hakukoneoptimointiin Rantapallon blogikoulun sivulta.

5 . Blogiartikkeli on ikuinen

Blogiartikkeli ei vanhene – se löytyy aina internetistä, ja vanhat artikkelit voivat tuoda potentiaalista asiakaskuntaa sivuille pitkänkin ajan jälkeen.

Artikkelia voi ja on myos suotava päivittää, jos tieto oleellisesti muuttuu.

 

Teen työkseni blogisisältöjä yrityksille, joten jos sinulla on tarve sisällöntuotannolle, minuun voi ottaa yhteyttä! Lisää osaamisestani voit lukea täältä.

About the Author

Leave a Reply